vrijdag 17 mei 2013

Michael Jackson, Nirvana en Jazz

Zoals velen van ons, ben ik niet opgegroeid met jazz muziek. Wat dat betreft was ik graag ergens midden jaren '40 geboren.... Als ik kind was ik vooral groot fan van Michael Jackson (er bestaan opnames van mij op 3-jarige leeftijd fanatiek 'Beat it' meezingend in peuter 'Engels'......) en later als tiener heb ik mijn cd-collectie vooral aangevuld met Nirvana albums. Jazz, een totaal andere tak van sport, ontdekte ik pas toen ik op de locale muziekschool gitaarlessen begon te volgen en ik op zoek was naar 'echte goede' gitaarmuziek. Door mijn gitaardocenten kwam ik in aanraking met muziek van grootmeesters als Wes Montgomery, Joe Pass, Pat Metheny, John Scofield en Kurt Rosenwinkel. Ik was meteen verkocht. Nu blijkt dat je Nirvana heel smaakvol samen kunt brengen met jazz......nee geen Paul Anka (!)....luister maar gewoon even naar het onderstaande filmpje. 




Caroline
www.freshjazz.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten